J20: Inför med Johannes Nilsson

Även J20 spelar två matcher denna helg, då man tar emot Malmö och Frölunda. Så här säger Johannes Nilsson inför mötena. 
 
 
 Johannes Nilsson har gjort fem mål och sju assist i fortsättningsserien
FOTO: Nathalie Andersson
 
 
Hur känner ni er i truppen inför helgens matcher?
– Vi är sjukt taggade. Sist när vi spelade i Malmö så åkte vi ju på en torsk, och då kom vi inte riktigt upp till vår standard där, trots att vi hade en hel del powerplay. Så vi snackade om det, att komma upp lite i powerplay och lägga fler puckar på mål och driva mot kassen, och då tror jag att vi kan få tre poäng här. Vi är sjukt revanschsugna på dem. 
 
Och så möter ni Frölunda imorgon? 
– Ja, där vann vi ju borta, men vi är grymt taggade ändå för det är ett bra lag. Men det är vi också, och så länge som vi kan spela vårt spel så tror jag att vi ska kunna ta tre poäng där också. Vi hade en skön vändning där nere mot dem, så vi är grymt laddade på att ta sex poäng den här helgen. 
 
Ni hade ju en sexpoängshelg förra veckan också, tror ni att ni kan bygga på det?
– Ja, det är bara att fortsätta att bygga vidare på det som vi gjorde då, så då tror jag att det ska gå bra. 
 
Vad tror du att det kommer att bli för matchbilder nu då?
– Vi möter ju två stycken bra lag, som båda två ligger här i toppen, så vi ska väl försöka att ha mycket puck och slänga in puckar på mål så kanske vi kan få med oss några skitmål så där i början. Då kan vi jobba vidare på det och dessutom spela enkelt, det är viktigt. 
 
Hur känns din form så här i fortsättningsserien? 
– Jo, det känns bra. Jag spelar med bra självförtroende och jag får även mycket förtroende från tränarna, och så slinker det in någon puck då och då. Men vi spelar bra också, och så länge vi vinner så är det ju kul. Sedan är det ju även roligt att jag producerar som jag gör. 
 
Du leder ju den interna poängligan så här långt, och fick även hänga med A-laget i torsdags?
– Ja, precis. Och det är ju kul att man får följa med och vara med där, speciellt när man känner att det går bra och så.
 
J20 matchar mot Malmö klockan 13.00 idag och mot Frölunda 11.00 imorgon. Bägge matcherna spelas i Gavlerinken.