U16: Inför semifinalen med coach Åkerblom

Efter att U16 slutat tvåa i gruppen i Linköping är man vidare till semifinaler kommande helg. Nu väntar Almtuna i Arena Svagströmsbolaget i Björklinge på lördagen. Så här låter huvudtränare David Åkerbloms tankar inför mötet: 
 
 
Final four, det är ju en jäkla. bedrift!
– Riktigt mäktigt, otroligt skönt och kul på alla sätt och vis. Jag unnar grabbarna allting. Vi sa att vi skulle vara topp 5 och nu är vi topp 4, vilket känns riktigt bra. 
 
I kvartsfinalerna gör ni ju exakt som i TV-pucken och reser er efter en tuff start.
– Ja, och det känns som att i de här viktiga matcherna som betyder mycket så är det många i laget som reser sig och det är en enorm styrka. Det är framförallt en styrka att kunna ladda om efter en sådan brakmatch som den första blir. Vi laddar om riktigt bra och får tillbaka en bra feeling så ja, vi gör det riktigt bra tillsammans.
 
Nu väntar möte med Almtuna, vad tänker du om det?
– Vad jag har förstått så går de hårt på puckarna med mycket folk och jag tänker att vi, i min värld, ska vara numret större och jag hoppas och tror att vi gör en bra inledning och kan jobba därifrån. Men de är bra, annars skulle de inte vara topp 4, så det blir en grym match. 
 
Ser du för- eller nackdelar med att det är så pass nära Gävle ni ska spela? 
– Jag tänker positivt och ser fördelar med det. På lördag blir det en hall som varken är deras eller vår hemmaplan, så det känns jäkligt bra. Vi är vana att spela i sådana lite mindre hallar också så jag tror att det kan gynna oss och vårt spelsätt. 
 
Är det även en fördel att ha den första semifinalen, att ni slipper gå hela dagen och tänka på det? 
– Ja, absolut. Det blir jätteskönt att ta bussen ner vid nio, byta om och dona med allting och alla förberedeler och bara köra. Sedan tar vi allting som det kommer därefter och bara kör på. 
 
 
#1 - - Anonym:

Önskar Er verkligen Stort lycka till ✊💪✊👍

#2 - - Anonym:

Nu vill vi se positiv coachning från er ledare 💪 ,om ni gör ett jobb i båset så fixar killarna jobbet på isen 💪💪,Stort Lycka till ✊💪✊💪✊✌👍