Lär känna J20: Pontus Andersson

 
Namn: Pontus Andersson
Smeknamn: Ponta
Född: 1999
Position: Forward
Nummer: 19
Fattning: Höger
Moderklubb: Skutskärs SK
 
 
 
Vi börjar på det personliga planet:
 
 Varför blev det just hockey? 
– Det går väl i släkten, kan man säga, jag började spela när jag var liten och det var det som var roligast. 
 
Beskriv din spelstil?
– Jag är en stor spelare med bra fart på skridskorna och ett hyfsat skott. 
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– Vänster skridsko och vänster benskydd ska på först. 
 
Vilket motståndarlag gillar du minst/mest att möta? 
– Örebro minst och mest är nog AIK. 
 
Powerplay eller boxplay? 
– Powerplay. 
 
Mål eller assist?
– Helst mål.   
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
 Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Adrian Elefalk. 
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Jag eller Albin Kedbrant. 
 
Vem drar på sig mest böter?
– Sebastian Miedema. 
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Jag hoppas på mig själv, men annars Albin Kedbrant. 
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Karl Markström.