Lär känna J20: Max Miller

 
Namn: Max Miller
Smeknamn: -
Född: 2000
Position: Forward
Nummer: 12
Fattning: Vänster
Moderklubb: FoC Farsta
 
 
 
 
Vi börjar på det personliga planet:
 
 Varför blev det just hockey? 
– Pappa spelade hockey och jag började faktiskt med bandy, men bytte till hockey efter jag såg det på TV och tyckte det såg roligt ut. 
 
Beskriv din spelstil?
– Jag är en energispelare som jobbar hårt och försöker göra mål och ge mycket energi till laget. 
 
Du kom hit från Nacka, varför just Brynäs? 
– Pappa kommer från Gävle och jag har alltid hållit på Brynäs, så det kändes rätt. 
 
Har du någon rutin du måste göra innan match? 
– Det har blivit lite nu på senaste tiden att jag ska dricka en Nocco, men ingenting annat. 
 
Vilket motståndarlag gillar du minst/mest att möta? 
– Minst är nog Skellefteå, Luleå, sådana där det blir långa resor. AIK och Djurgården är roligast att möta för att man känner dem och det blir mycket rivalitet. 
 
Powerplay eller boxplay? 
– Powerplay. 
 
Mål eller assist?  
– Mål. 
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
 Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Adrian Elefalk. 
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Victor Söderström och Emil Lindgren. 
 
Vem drar på sig mest böter?
– Det är jämnt mellan Sebastian Miedema och Gabriel Deutsch, men tror på Miedema. 
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Albin Kedbrant. 
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Som det ser ut nu så är det nog Sebastian Miedema. 
#1 - - Magnus Persson:

kungen! lätt min största favorit i hela Brynäs if. En riktig energiknippe som tillför med mycket till laget! en kille som ofta täcker skott och har en väldig lagmoral, checkar hårt och täcker mycket skott. En riktig tabbe av Bäcklin att inte ta ut honom som kapten redan i år. Hoppas verkligen på att få se honom i A-laget kanske inte i år men nästa.