Lär känna J20: Lucas Gustavsson

Namn: Lucas Gustavsson
Smeknamn: LG
Född: 1999
Position: Back
Nummer: 20
Fattning: Höger
Moderklubb: Hille/Åbyggeby IK
 
 

Vi börjar på det personliga planet:
 
Varför blev det just hockey? 
– Där jag bodde fanns det en uteplan nära och min storebror spelade, så det blev så för mig med. 
 
Beskriv din spelstil?
– Jag är en spelande back som försöker sätta mina lagkompisar i bra lägen. Är ganska lugn på planen. 
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– Jag gör alltid samma uppvärmning och alltid samma saker, detaljerna behöver vi inte gå in på. 
 
Vilket motståndarlag gillar du minst/mest att möta? 
– Örebro minst, roligast är Mora. 
 
Powerplay eller boxplay? 
– Powerplay. 
 
Mål eller assist?  
– Jag gör ju inte så mycket mål, men mål är roligast. 
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Gabriel Deutsch och Sebastian Miedema. 
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Utan tvekan Tobias Forsgren. 
 
Vem drar på sig mest böter?
– Emil Lindgren. 
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Samuel Solem. 
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Samuel Solem där med.