Lär känna J18: William Eriksson

 
Namn: William Eriksson
Smeknamn: Pizzan/Pirran
Född: 2002
Position: Back
Nummer: 45
Fattning: Vänster
Moderklubb: Valbo HC
 
 

Vi börjar på det personliga planet:
 
Varför blev det just hockey? 
– Pappa har hållit på med det i stort sett hela sitt liv, så jag har väl följt hans fotspår. Har varit med och kollat mycket på honom, så det blev naturligt. 
 
Beskriv din spelstil?
– Stabil och hård back som är bäst i defensiven. Jag gillar att tacklas och det är egentligen min uppgift. 
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– När jag byter om så tar jag alltid på mig högra sidan först. 
 
Vilket motståndarlag gillar du minst/mest att möta? 
– Jag ser fram emot att möta Valbo och Leksand, för där spelar ju mina gamla kompisar. Färjestad brukar bli lite grisigt, så det är väl minst. 
 
Powerplay eller boxplay? 
– Boxplay. 
 
Mål eller assist?  
– Snyggt assist. 
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Alexander Ljungkrantz. 
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Axel Westlund. 
 
Vem drar på sig mest böter?
– Hugo Sjölander. 
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Alexander Ljungkrantz eller Oskar Kvist. 
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Oliver Lööf eller Victor Barrögård.