Lär känna J18: Abbe Broberg

 
Namn: Abbe Broberg
Smeknamn: Broppe
Född: 2001
Position: Forward
Nummer: 31
Fattning: Vänster
Moderklubb: IK Sätra
 
 
Vi börjar på det personliga planet:
 
 Varför blev det just hockey? 
– Morfar tog med mig på hockeymatcher när jag var liten, så då ville jag börja spela. 
 
Beskriv din spelstil?
– Jag gillar att spela med hög fart och gå in på mål. 
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– Jag byter alltid om till utrustningen 30 minuter innan isvärmningen och lyssnar på musik. 
 
Vilket motståndarlag gillar du minst/mest att möta? 
– Hatar att möta Färjestad. Leksand är roliga att möta, för då går det alltid fort och man smäller på. 
 
Powerplay eller boxplay? 
– Boxplay, är grym på att täcka skott.  
 
Mål eller assist?  
– Mål. 
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
 Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Emil Lingren i J20 och Viktor Persson i J18. 
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Emil Lindgren i J20 och Marcus Uusitalo i J18. 
 
Vem drar på sig mest böter?
– Emil Lindgren i J20 och Arvid Pålebo i J18. 
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Albin Kedbrant i J20 och Alexander Ljungkrantz i J18. 
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Sebastian Miedema i J20 och Victor Barrögård i J18. 
 
Fotnot: Abbe Broberg tillhör J18 men spelar mest med J20.