Lär känna U16: Gustav Karnatz

Namn: Gustav Karnatz
Smeknamn: Karnatz/Karre
Född: 2003
Position: Målvakt
Nummer: 35
Plockar: Vänster
Moderklubb: IK Huge
 
 

Vi börjar på det personliga planet:
 
 Varför blev det just hockey? 
– Pappa tog ner mig till rinken när jag var liten och så blev det naturligt. Jag slutade med fotboll förra året, för hockey var roligare.
 
Och varför just målvakt?
– Jag fick testa på det när jag var kanske sex år och sedan dess har det blivit så. Det var roligt.
 
Beskriv din spelstil?
– Ganska lugn och agerande målvakt.
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– Sätta på utrustningen från höger först. 
 
Vilket motståndarlag ser du minst/mest fram emot att möta?
– Minst är nog BIK Karlskoga. Mest Leksand.
 
Hålla nollan eller assistera till ett mål? 
– Assistera till ett mål.
 
Plockräddning eller benparad?
– Plockräddning.
 
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
 Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Tim Dackell.
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Rasmus Westerberg.
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Arvid Sundin.
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Edvin Larsson.