Lär känna U16: Arvid Sundin

 
Namn: Arvid Sundin
Smeknamn: Sudden
Född: 2003
Position: Forward
Nummer: 47
Fattning: Vänster
Moderklubb: Strömsbro IF
 
 
Vi börjar på det personliga planet:
 
 Varför blev det just hockey? 
– Det var en kompis och hans pappa som pushade mig att spela, jag började i trean och jag tyckte att det var roligt. Jag spelade fotboll och innebandy och tyckte att fotboll var roligast tills jag var typ 13 år men hockeyn tog över. 
 
Beskriv din spelstil?
– Jag vill åka mycket skridskor, göra mål och jobba för laget. 
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– Jag står alltid vid vänstra stolpen när vi skriker innan nedsläpp. 
 
Vilket motståndarlag ser du minst/mest fram emot att möta?
– Mest är Färjestad. Minst BIK Karlskoga. 
 
Powerplay eller boxplay? 
– Powerplay. 
 
Mål eller assist?
– Mål.   
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
 Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Tim Dackell. 
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Rasmus Westerberg. 
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Andreas Westlund.
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Edvin Larsson.