Lär känna J20: Samuel Solem

Namn: Samuel Solem
Smeknamn: Solem
Född: 1999
Position: Forward
Nummer: 10
Fattning: Vänster
Moderklubb: Hedesunda IF
 
 
 
 
Vi börjar på det personliga planet:
 
 Varför blev det just hockey? 
– Jag tror det var för att kompisarna spelade hockey ute i Hedesunda, så då började jag också. 
 
Beskriv din spelstil?
– Jag gillar att jobba hårt och jag tacklas gärna. 
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– Sätta på mig all utrustning på vänstersidan först. 
 
Vilket motståndarlag gillar du minst/mest? 
– Örebro borta är minst roligt att spela. Roligast är det ganska jämnt mellan de lag vi möter. 
 
Powerplay eller boxplay? 
– Powerplay. 
 
Mål eller assist?
– Assist.   
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
 Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
– Adrian Elefalk. 
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Victor Söderström. 
 
Vem drar på sig mest böter?
– Sebastian Miedema. 
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Albin Kedbrant. 
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Sebastian Miedema.