Lär känna U16: Samuel Jonsson

 
Namn: Samuel Jonsson
Smeknamn: Samme
Född: 2003
Position: Målvakt
Nummer: 30
Plockar: Vänster
Moderklubb: Strömsbro IF
 
 
Vi börjar på det personliga planet:
 
 Varför blev det just hockey? 
– När jag var mindre så provade jag olika sporter, men hockey var roligast. När jag var runt 11 år så slutade jag med fotboll och satsade på hockeyn.
 
Och varför just målvakt?
– Jag tyckte att det var coolt med skydden och målvakt passade mig bäst.
 
Beskriv din spelstil?
– Lugn och ganska tät.
 
Har du någon rutin du måste göra innan match?
– Lite smågrejer, men typ höger sida av utrustningen ska på först.
 
Vilket motståndarlag ser du minst/mest fram emot att möta? 
– Minst är BIK Karlskoga. Mest Leksand.
 
Hålla nollan eller assistera till ett mål? 
– Hålla nollan.
 
Plockräddning eller benparad?
– Plockräddning.
 
 
Och sen går vi in på lagdelen:
 
 Vem snackar mest i omklädningsrummet? 
 – Robin Lund.
 
Vem är fåfängast i laget? 
– Rasmus Westerberg.
 
Vem vinner den interna skytteligan? 
– Arvid Sundin.
 
Vem kommer att sitta mest i utvisningsbåset?
– Edvin Larsson.