J20: Deutsch inför Västerås

J20 möter Västerås 16.00. Här är assisterande kaptenen Adam Deutschs tankar. 
 
 FOTO: Nathalie Andersson
 
Om vi tittar på matchen i söndags först, då det äntligen blev en vinst. Vad tycker du om den matchen? 
– Vi gjorde en jäkla bra match där, så det var jätteroligt och skönt att vi kunde vinna. Det tyckte jag att vi var värda. 
 
Tre mål vardera från forwards och backar, det var väl också ganska roligt? 
– Ja, det är kul att vi kan sprida ut det lite, så det är jättebra. 
 
Just det där när du går in framför mål och styr, som back, är det någonting som ni tränar på eller? 
– Njae, vi har inte direkt pratat om det, jag försöker bara gå in och skymma målvakten och så har jag tur att jag fick klubban på pucken just då. Så det är inte mer än så. 
 
Västerås nu då, vad tror du om den matchen? 
– Jag tror att det blir en tight match. Det var jämnt mot dem förra året också, så jag tror att det blir en bra, intensiv match och jag hoppas att vi kan ta hem den matchen också. 
 
Hur har ni spelat mot dem förut? 
– Jag har ingen koll på dem i år, men tidigare så har det varit väldigt tight så jag tror nog att det blir likadant nu.
 
Ni gjorde många mål i söndags (sex stycken.) Tror du att ni kan fortsätta på samma sätt? 
– Ja, jag hoppas så klart att vi kan fortsätta så. Vi har sett heta ut på träningarna och vi har pratat mycket om att gå på mål också så jag tror nog att det skulle kunna bli mycket mål. 
 
Du har fått bli assisterande kapten nu också, hur känns det? 
– Det känns så klart roligt, men det är ingenting jag tänker på speciellt mycket. Det är bara att köra som vanligt.