Lucas Carlsson om dagen och SHL-debuten

Ni tar en ganska överlägen seger idag...
Jag tycker vi spelar bra i 60 minuter, Mora har inte så mycket att komma med. Vi orkar mycket hela matchen även fast vi är kort om folk. Det spelar ingen roll att vi var så få, det är roligt att spela mycket! Och vi gjorde många mål, vi sätter liksom chanserna vi får.
 
Du gjorde ett mål du också?
Ja, men det var mest flyt. Det var en isare som jag hade lite tur med.
 
Hur känns det för egen del, du fick debutera med A-laget också?
Ja, det var ju det sjukaste jag någonsin har varit med om tror jag! Det var absolut ingenting som var väntat alls, jag tänkte att jag skulle fokusera mest på att ta en plats i J20 liksom, men det är såklart jättekul så det är bara fortsätta att jobba på och hoppas på att jag får spela mer.
 
Lucas Carlsson under dagens match mot Mora
FOTO: Elin Granebrandt