J18: Inför Mora

Ikväll ger J18 sig iväg mot Dalarna för ett möte med sjätteplacerade Mora i FM Mattsson Arena. Så här tänker tränare Lillis Lövblom om matchen. 

Förra matchen slutade ju i vinst, vad har du att säga om den? 
– Vi spelade en fantastiskt bra period, och det var den andra perioden. I de andra tycker jag inte att vi gör som vi hade bestämt, så egentligen var jag lite irriterad i första perioden. Vi hade ett ganska ungt lag den matchen, så man får ta lite hänsyn till det, men just attityden och engagemanget tyckte jag var dåligt och det var därför jag var irriterad. Vi lyckas på något vis hitta ett sätt att vinna, och det är jag nöjd med, så det är ändå bra. Vi får ta med oss det som var bra från den matchen. 

Vad finns det då för positivt att plocka med sig från den matchen? 
– Andra perioden, tycker jag, med energin vi hade då. Det är så vi måste spela, med energi och passion, för ishockey är ju känslor och så vidare. Och det ser man ju på alla lag, att det måste finnas där. Det måste vara mer känslor med. 

Kan det bli lite mer känslor nu då när det är ett litet derby? 
– Jag hoppas det i alla fall. Nu har vi lite tunt med folk när det är skador och sjukdomar... Vi har ett tunt lag men får ändå ihop ett bra lag, och det blir tufft, men vi ska försöka ta med oss det vi gjorde bra sist och framförallt ha lite mer känslor. Få in lite mer tacklingar och visa mer att vi vill, det vill jag ha i alla fall. 
 
Vad kan vi förvänta oss för sorts match mot Mora? 
– Nja, jag tror att Mora kommer att ha respekt för oss, det har de haft förut i alla fall, så kan vi vara lite kyliga så kommer det nog bli bra. Och vill vi spela med känslor så måste vi också våga gå framåt. Men de ligger ju där och krigar uppåt också, så matchupptakten kommer att bli viktig. Klarar vi den så tror jag att det kan bli en bra match. 

Vågar du tippa något resultat? 
– Näe, egentligen så tycker jag, i det här läget, att resultaten är en sak. Men nu måste vi börja fokusera på rätt saker, och göra dem i tre perioder, så det är väl dit vi måste komma. 
 
Pucken släpps 19.00 och vi liverapporterar på vårt twitterkonto, som går att hitta här